Kanta -palvelut sisäänrakennettuna

Sofia™ -asiakastietojärjestelmä on ollut liitettynä Kanta-palveluiden Sosiaalihuollon asiakastietovarantoon vuodesta 2018 alkaen ja uusimmat 2. vaiheen toiminnallisuudet  ovat valmiina käyttöönotettavaksi kaikille asiakkaillemme.

Kanta-arkiston 2. vaiheen toiminnallisuudet

SOSIAALIHUOLLON REKISTERINKÄYTTÖOIKEUS

Mahdollistaa asiakastietojen sähköisen käsittelyn ja siirtämisen palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan välillä ostopalvelutilanteissa.

YHTEISEN ASIAN KÄSITTELY

Mahdollistaa asiakirjojen tallennuksen useammalle samaan asiaan kuuluvalle henkilölle.

RAKENTEISTEN ASIAKIRJOJEN TALLENTAMINEN

Kansallisten asiakirjarakenteiden avulla organisaatiosi varmistaa tiedonkeruun paikkaansapitävyyden ja vaatimustenmukaisuuden.

TURVAKIELLON ALAISTEN TIETOJEN KÄSITTELY

Sosiaalihuollon asiakastietovaranto

eli tuttavallisemmin Kanta-arkisto on kansallinen tietovarasto sosiaalihuollon asiakastietojen arkistointia ja säilyttämistä varten.

Useimmilla palvelunantajilla asiakastietovarannon käyttöönotto tulee ajankohtaiseksi lähitulevaisuudessa käyttöönoton takarajan ollessa 1.9.2026.

Lue lisää Kanta.fi sivustolta

TARVITSETKO TUKEA?

Lataa maksuton oppaamme Kanta-palveluiden käyttöönottoon.

LATAA OPPAAMME

Rakenteinen kirjaaminen

Sofia™ -asiakastietojärjestelmässä on osana Sosiaalihuollon asiakastietovarannon 2. vaiheen toiminnallisuuksia täysi tuki rakenteisten asiakirjamallien hyödyntämiselle.

Rakenteisten asiakirjojen käyttöönotto onnistuu Sofia™ tuen avulla helposti ja nopeasti. Järjestelmässä rakenteisia asiakirjoja käytetään kuten organisaation omia asiakirjarakenteita, jolloin rakenteiseen kirjaamiseen siirtyminen on vaivatonta.

Tutustu

palvelutehtäväkohtaisiin asiakirjarakenteisiin osoitteessa sosmeta.thl.fi

Ota käyttöön

rakenteiset asiakirjamallit organisaationne tai palvelunjärjestäjän tarpeiden mukaisesti

Hyödynnä

rakenteista kirjaamista osana asiakastyötä tehostamaan tiedonkulkua ja raportointia

Rakenteisia asiakirjoja hyödyntämällä kirjaamisesta tulee yhdenmukaista ja raportointi palvelunjärjestäjälle helpottuu. Rakenteisen kirjaamisen velvoite astuu voimaan 1.9.2026, jolloin palveluntuottajien on viimeistään aloitettava kansallisten asiakirjarakenteiden hyödyntäminen.

Ajankohtaista

Kiinnostuitko?

Keskustelemme mielellämme lisää tiedonhallinnan tarpeistanne! Alla olevilla toiminnoilla voit varata esittelyn SofiaCRM asiakastietojärjestelmästä tai vaihtoehtoisesti jättää yhteystietosi yhteydenottoa varten.

Asiakkuusvastaava

+358 40 057 1782
antti.saarimaa@netproce.com

Varaa esittelyaika


Lähetä yhteydenottopyyntö

[contact-form-7 id=”4789″ title=”Yhteydenottolomake_2″]